חשיבות אבחון מוקדם של בעיות ראייה אצל ילדים

כאשר הורים ואפוטרופוסים לוקחים את ראיית הילדים כמובנת מאליה, לא ניתן לזלזל בחשיבות בדיקות העיניים אצל ילדים. אין ספק שגילוי מוקדם של שמיעה ואובדן ראייה מאפשר להורים לקבוע אם לילדם לקות למידה.

אם יש לקות ראייה ברורה בשנה הראשונה לחייהם

רצוי שההורים ייבדקו את עיני ילדיהם לפני שהם הולכים לגיל הרך או לבית הספר כדי לוודא שבעיות ראייה לא ידועות לא מעכבות את הלמידה. אם קיים חשד לבעיה, כגון פגיעה בראייה, או אם ישנם מקרים החשודים, יש להפנות אליך רופא עיניים. לילדכם יש פגישה עם רופא בו הרופא יכול לבדוק את מצב עיניו, כולל בדיקה לאיתור סימנים מוקדמים לבעיות עיניים חמורות, ואם קיימת בעיית ראייה, מומלץ לבדוק את עיניו אחת לשנתיים.

חשוב במיוחד לאתר במהירות קטרקט אצל ילדים

מכיוון שטיפול מוקדם יכול להפחית את הסיכון לבעיות ראייה לטווח ארוך. טיפול מוקדם יכול לעיתים קרובות למנוע את ההשפעות השליליות שיכולות להיות לראייה לקויה, אך גילוי מוקדם הוא הגורם החשוב ביותר בפני עצמו. בדיקת עיניים מוקדמת וגילוי מוקדם של סימנים לבעיות עיניים בעיני ילדך חשובים במיוחד, במיוחד בשנים הראשונות לחייו.

בדיקות ראייה יכולות להיות מועילות

אך הן יכולות להתעלם מבעיות ראייה חמורות שרופא עיניים היה חוטף. לא ניתן לטפל בבעיות ראייה כמו עיניים עצלות אם הן לא מזוהות ומתוקנות בזמן שמערכת הראייה של ילדך עדיין מתפתחת. חשוב לדעת לשם מה מועיל הקרנה חזותית ומה לא, כדי שתוכלו לזהות ולאבחן בעיות ראייה שהיו לילדים שלכם. תכנן את בדיקת העיניים שלך אצל רופא עיניים בהקדם האפשרי, במיוחד בשנותיך הראשונות, שכן גילוי וטיפול מוקדם יכולים להפחית את הסיכון לבעיות ראייה לטווח הארוך.

אחת הסיבות השכיחות ביותר לכך שלא שמים לב לבעיות ראייה – כלומר בעיות הקשורות לילדים – היא שילדיהם לא ממש מבינים את הגירעונות שלהם, לא יודעים טוב יותר, או אולי צעירים מכדי להשוות את החזון שלהם עם זה של אנשים אחרים.

למעשה, מחקר שנערך לאחרונה על ידי חוקרים במרפאת מאיו מצא כי קיים הבדל משמעותי במספר הילדים עם ליקויי ראייה בילדים בגילאי 4 עד 6. אם הבעיה היא הפרעת התכנסות של הראייה, הילד מאובחן כסובל מהפרעת קשב וריכוז והתחיל בתרופות.

מחקר של האקדמיה האמריקאית לאופטומטריה גם הגיע למסקנה שילדים עם הפרעות הקשורות לתנועת צלב ועיניים נוטים פי שלושה לפתח הפרעות קשב וריכוז מאשר ילדים ללא הפרעות קשב וריכוז

למעשה, 5.6 אחוזים מבעיות הראייה סבלו מהפרעת קשב וריכוז, בעוד שרק 2.5 אחוזים עד 3.8 אחוזים הראו תסמינים של המחלה.

הורים ומורים צריכים להיות מודעים לתסמינים שעשויים להצביע על כך שלילד יש בעיות ראייה. נוכחותם של תסמינים אלו צריכה להזהיר את רופאי הילדים לשקול זאת כאבחנה מבדלת של אובדן ראייה או ניסטגמוס.

זה יכול לעזור בזיהוי ילדים שיכולים להפיק תועלת מהתערבות מוקדמת

כדי לתקן או לשפר את הראייה. למידע נוסף על שיטות עבודה מומלצות לתמיכה בהתפתחות הראייה של תינוקות ותינוקות, קרא את המאמר שלנו בנושא התפתחות הראייה של תינוקות וילדים צעירים בכתב העת לרפואה של ניו אינגלנד. מדריך זה דן כיצד לזהות ולטפל בבעיות אלה ומספק טיפים ומשאבים שיעזרו למורים לזהות בעיות ראייה בבית הספר – אצל ילדים גדולים יותר והוריהם. החומר מסביר מדוע תזמון והשתתפות בבדיקת עיניים כאשר סטודנט נכשל בסינון הראייה שלו הוא שלב ראשון חשוב בהגברת הסיכון לבעיות ראייה באוכלוסייה מוגדרת בסיכון גבוה. מדריך זה מספק מידע על חשיבות הגילוי וההתערבות המוקדמים לילדים עם ליקויי ראייה ומספק הדרכה למורים, להורים, למנהיגי בתי הספר ומחנכים אחרים. יש צורך בבדיקות לגיל הרך כדי ליצור מערכת התרעה מוקדמת לתיקון בעיות ראייה לפני שילד מתחיל ללמוד, על מנת לקדם ביצועים אקדמיים.

אם לא מטפלים באמבליופיה בגיל הרך

אובדן הראייה לטווח הארוך ימשיך וילדים יהיו בעלי תחזית ראייה משופרת משמעותית וסיכוי גדול יותר להחזיר ראייה תקינה. הכרחי שגילוי מוקדם והתערבות של בעיות ראייה אצל ילדים בגיל הרך יכולים למנוע אובדן ראייה לטווח הארוך ולשפר משמעותית את סיכויי ההצלחה שלהם.

כצעד ראשון

חשוב להבטיח שכל התלמידים בבית הספר יקבלו בדיקת חדות ראייה בסיסית, המהווה שלב חשוב בזיהוי מוקדם והתערבות של בעיות ראייה אצל ילדים בגיל הרך. אנו מלמדים ילדים ללמוד בבית הספר, מה שאומר שאם לילד יש בעיית ראייה לא מוכרת או שגויה, זה יכול להשפיע על התפתחותם וביצועיהם בבית הספר. אם אין סימנים של לקות ראייה, אין לשלוח אותם לבית הספר.